در این مطلب میخواهیم در مورد کاردرمانی در تهرانپارس توضیحاتی را خدمت خوانندگان این مطلب ارائه کنیم، ابتدا میخواهیم بدانیم کار درمانی چیست و فواید آن کدام است سپس یکی از معتبر ترین کلینیک های کاردرمانی در تهرانپارس را به شما معرفی کنیم. شاید در ابتدا با شنیدن واژه ی کار درمانی تصور کنید که این رشته مربوط به یافتن شغل و یا پرداختن به مشکلات شغلی است اما اینگونه نیست، در ادامه با توضیحاتی که خواهیم داد اطلاعات مناسبی در این زمینه کسب خواهید کرد پس تا پایان مطلب را با ما همراه باشید.

کاردرمانی یا گفتار درمانی چیست؟

کاردرمانی و یا گفتار درمانی را میتوان سبکی از درمان معرفی کرد که رویکردهای درمانی را در سطح جسم، ذهن و روان با استفاده از فعالیت های اصولی و هدفمند ارائه میکند، به عبارت بهتر میتوان گفت کار درمانی روشی عملی و صحیح برای توان بخشی به جسم و ذهن است، پس میتوان گفت این رشته گستره ی وسیعی دارد و جایگاه ارزشمندی در حوزه سلامت دارد.

کاردرمانی یکی از مهم ترین شاخه های توانبخشی است که به بیماران کمک میکند استقلال خود را جهت انجام امور شخصی به دست آورند. کار درمانی شامل بررسی ابعاد یک بیماری از 3 جهت روحی، روانی و جسمی و همچنین تاثیرات آن بر عملکرد فردی و اجتماعی است. از اهداف این روش ارائه تکنیک های درمانی موثر و اصولی برای حل این اختلالات جسمی و روانی است.

و در ادامه

کاردرمانی علمی است که محدودیت سنی ندارد و در هر سنی میتوان به کمک کار و فعالیت اختلالات به وجود آمده را برطرف کرد و فرد میتواند به تنهایی فعالیت خود را از سر بگیرد. برای مثال شخصی که دچار سکته مغزی شده است و در انجام بعضی از امور ناتوان شده است، یا قادر به انجام فعالیت های مربوط به شغلش نیست، ارتباطات اجتماعی او نیز تحت تاثیر قرار میگیرد. مسلما چنین شخصی برای انجام کارهایش به دیگران وابسته است که همین موضوع باعث عدم اعتماد به نفس و افسردگی میشود. در چنین شرایطی کار درمانی بهترین گزینه برای درمان چنین اختلالاتی است.

گفتار درمانی توسط  کاردرمانگر انجام میشود، کاردرمانگر متخصصی است که بر علم فیزیولوژی، آناتومی و روانشناسی مسلط است و میتواند برنامه ی جامع درمانی و در صورت نیاز رویکردهای تطابقی و جبرانی را به بیماران ارائه کند.

حال که توضیحات لازم در مورد کاردرمانی را ارائه کردیم لازم میدانیم یکی از بهترین کلینیک های کاردرمانی در تهرانپارس را به شما معرفی کنیم، کلینیک مسیحا از بهترین و معتبرترین مراکز کاردرمانی در تهرانپارس است که با کادری مجرب در زمینه ی کار درمانی، گفتار درمانی و کار درمانی ذهنی به مراجعه کنندگان کمک میکنند.

فواید کاردرمانی چیست؟

در اولین قدم کار درمانی، کار درمانگران که متخصصانی ماهر و با تجربه هستند ابتدا سعی در تشخیص نوع اختلال میدهند و سپس یک برنامه ی عملی را برای حل مشکل به وجود آمده به بیماران ارائه میکنند.

حال چند فایده ی کار درمانی را عنوان میکنیم تا با میزان اهمیت آن آشنا شوید:

همه ی کارهایی که از آن ها نام برده شد جهت رفع مشکلات پس از یک بیماری روانی، مشکلاتی که به دلیل بالاتر رفتن سن انجام میشود و یا آموزش مهارت های روان شناختی است که توسط درمانگر در کلینیک کار درمانی تهرانپارس انجام میشود.

گفتار درمانی و کاردرمانی در تهرانپارس

گفتار درمانی نیز همچون کار درمانی زیر مجموعه ی توانبخشی می باشد، در این رشته هر گونه اختلال به وجود آمده در گفتار و زبان را درمان میکنند، گفتار و درمان مهم ترین ابزار برای ایجاد ارتباط با دیگران هستند. آیا شما میدانید گفتار و زبان چه تفاوت هایی با هم دارند؟ با ما همراه باشید تا در ادامه تفاوت های این دو را بررسی کنیم و ببینیم گفتار درمانی روی کدام یک از آن ها تاثیر میگذارد.

صحبت کردن فرآیندی دوبخشی است، در یک بخش مغز دخالت دارد و در انتخاب کلمات مناسب و یا جمله بندی به ما کمک میکند، این فرایند ذهنی را زبان میگویند.

بخش دیگر صحبت کردن که همان گفتار است شامل تولید صدا و ادای کلمات است که توسط لب ها، حنجره، ریه و عضله زبان انجام میشود.

حال که با تفاوت زبان و گفتار آشنا شدیم میخواهیم بدانیم گفتار درمانی به کدام بخش از فرایند صحبت کردن مربوط میشود؟

گفتار درمانی به هردو بخش یعنی اختلالات زبانی که مربوط به مغز است و اختلالات گفتاری که مربوط به عملکرد اندام های بدن است میپردازد و همچنین به طور ویژه به بلع میپردازد.

گفتار درمانگر میتواند در زمینه های زیر به مراجعین کمک کند:

نکته ای که لازم است به آن توجه کنید این است که اگر میخواهید گفتار درمانی نتیجه موثرتری داشته باشد باید به موقع برای درمان اقدام کنید، یقینا مداخله زود هنگام از شدت این اختلال ها خواهد کاست.

لیست کامل کلینک های کاردرمانی در تهرانپارس

حال میخواهیم تعدادی از کلینیک های کاردرمانی در تهرانپارس را به شما معرفی کنیم. تهران پارس در شرق تهران در محدوده ی منطقه 4 و 8 شهرداری تهران قرار دارد. این کوی بزرگ شامل دو بخش تهرانپارس شرقی و تهرانپارس غربی است. تهرانپارس دارای امکانات حمل و نقل عمومی مثل دو ایستگاه خط مترو به نام های ایستگاه مترو تهرانپارس و ایستگاه شهید باقری است که رفت و آمد به این منطقه را آسان تر کرده است.

حال میخواهیم ببینیم چه کلینیک های معتبر کاردرمانی در تهرانپارس فعالیت میکنند؟ کلینیک های معتبر باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟

کلینک کاردرمانی در تهرانپارس باید دارای درمانگران با تجربه و با سواد باشد، باید همه ی تجهیزات به روز را درون کلینیک داشته باشند و بتوانند رضایت حداکثری مراجعه کنندگان را جلب کند. با تعدادی از آن ها آشنا میشویم.

بهترین کلینیک کاردرمانی در تهرانپارس

اگر بخواهیم بهترین کلینیک کاردرمانی در تهرانپارس را به شما معرفی کنیم باید از کلینیک کاردرمانی مسیحا نام ببریم، در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم که این کلینیک جزو بهترین ها در زمینه ی کاردرمانی در تهرانپارس است.

کارکنان کلینیک کاردرمانی مسیحا در تهرانپارس در محیطی کاملا دوستانه برای مراجعین با تجهیزات کاملا پیشرفته و مطابق با علم روز، سابقه مثبت درمانگران در زمینه ی پیشرفت درمانی، دارای اتاق تاریک و چند حسی، اتاق جسمی و درکی حرکتی، اتاق ذهنی و ادراکی واتاق ویژه ی گفتار درمانی در تلاش هستند که با مناسب ترین قیمت بهترین خدمات را به مراجعین عزیز ارائه کنند. در کلینیک مسیحا که معتبر ترین مرکز کاردرمانی در تهرانپارس است خدماتی چون انجام تست های مختلف در زمینه ی مشکلات بیماران انجام میشود.

بهترین مرکز کاردرمانی در تهرانپارس است به شرح زیر هستند:

درمان تخصصی:

همچنین خدمات کار درمانی ذهنی، حرکتی، درکی، حسی، شناختی، رفتاری در زمینه ی بیش فعالی، انواع اختلالات یادگیری، انواع اختلالات اتیستیک، اختلالات به وجود آمده در توجه و تمرکز و … نیز در کلینیک کاردرمانی مسیحا انجام میشود.

امیدواریم خواندن این مطلب برایتان مفید بوده باشد، در صورتی که نیاز به کلینیک کاردرمانی داشتید میتوانید روی بهترین کلینیک کاردرمانی در تهرانپارس حساب کنید.

صنایع تولیدی ساحل همواره ، همراه و پشتیبان کودکان از دیروز تا به امروز هستند.

ساحل در زمینه فروش عمده مجموعه بازی کودکان و راه اندازی و

مشاوره خانه بازی و مهدکودک و تجهیزات فضای باز و شهربازی تخصصی ۵۰ ساله را با شما به اشتراک می گذارد .

در دسترس بودن بخش پشتیبانی ، ارسال و تحویل به موقع سفارش به دست مشتری

نصب و راه اندازی وسایل بازی مهدکودک و تجهیزات فضای باز و مجموعه بازی فضای باز مهدکودکی و پارکی و مجموعه بازی پلی اتیلنی در سراسر کشور

و صادرات کلیه محصولات وسایل بازی مهد کودک و مجموعه وسایل بازی پارکی

از خدماتی است که صنایع تولیدی ساحل به شما عزیزان ارائه می دهد.

جهت بازدید از کارخانه تجهیزات کودک ، و خرید آنی از مجموعه با ما در ارتباط باشید. 

تلفن کارخانه : 02177705976

واتس اپ : 09378892850

اینستاگرام: sahel_babytoys

امور صادرات : 09121218772

مشاوره خانه بازی : 09128918742

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *